05-03-2016

Zaterdag 5 maart 2016 - sensordata zichtbaar op internet - Thingspeak

Via Thingspeak kun je eenvoudig data van sensoren zichtbaar maken op internet.
Onderstaande tabel geeft real-time de waterhoogte aan van het water in mijn watertuin (industriehaven :-)) ten opzichte van de normale waarde.
Dit is het Thingspeak kanaal met meer grafieken. Disclaimer; dit is testdata van prototypen, experimenteel en niet betrouwbaar want regelmatig trek ik alles uit elkaar.




Ik zal binnenkort een post doen over de sensoren die ik nu heb aangekoppeld (wind/waterstand/lekwater in boot). Ze zijn draadloos via esp8266 aangesloten en lopen op AAA batterijtjes. Benieuwd hoe lang die het in de praktijk gaan volhouden.
Een volgende stap is dat de sensoren ook alarmmeldingen per mail sturen als er grenswaarden overschreden worden. Heb ik reeds werkend, maar moet ik nog bij deze sensoren implementeren.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hi, bedankt voor je reaktie.
Zodra ik het bericht gelezen heb zal ik er zo snel mogelijk op reageren.

Pieter